London Town

Tjenare gott folk! Soff här!

Nu är jag precis hemkommen från en grym vecka i London!

Jag har spenderat mycket tid att leta reda på Londons bästa secondhand butiker och indieklubbar och jag tror att jag faktiskt har lyckats ganska så bra..därför tänkte jag dela med mig lite av det jag fick fram.

När det kommer till secondhand shopping så e de riktiga guldklimparna :

Shoreditch
som ligger i östra London.
Brick Lane är en gata som är fylld med massor av alternativa butiker mycket vintagekläder men även små och nya designers har slagit sig ner i dessa kvarter. På söndagarna pågår även Brick Lane Markets. Då är det live musik och en massa små stånd med allt man kan tänka sig och de håller igång från gryning tom 14.00. En second handbutik som jag verkligen kan rekommendera och håller hyffsat billiga priser är Rokit som ligger på 101-107 Brick Lane.
Rokit, Brick Lane
En annan marknad som nog var min favorit under denna trip var, Spitafields Markets som ligger på gångavstånd från Brick Lane och den håller öppet tom 16.00 på söndagarna..det är den dagen man hellst ska besöka den eftersom antalet utställare är mycket fler än de övriga dagarna. Här finns liksom på Brick Lane Markets ALLT!!

Några andra vintagedrömmares paradis finns även i Camden som ligger i norra London. Favoriten där var Camden Lock Markets.
151460-12  151460-13

Även vissa delar av Covent Garden har några riktiga godbitar att bjuda på.

Några indieklubbar jag kan tipsa om är :

  • The Roxy

  • Nottinghill Culture Club- Denna otroligt lilla rockklubb är riktigt charmig och bra drag blev det allt in på småtimmarna. Den kvällen vi var där annordnades en spelning med tre demoband som tydligen är lite "up coming" i Londons musikscen. Där skedde även den första och enda kändispottingen, nämligen Kelly Osbourne!!!
Passade på att ta några bilder inne på haket:
Notting Hill Culture Club

151460-10  the rubikons
The Foxes                                                 

T.h. Jag o Linkan med två medlemmar från bandet The Rubikons.

151460-8 Nottinghill Culture Club's coola bar och skickliga bartender.

  • Meanfiddler-Detta hak ligger vid Tottenham Court Road och varje lördag annordnar de indieklubben The Frog. Detta ska tydligen vara något som man inte vill missa!
  • Metro
 
Tack för denna gång!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0