Do not leave out the words

Det finns två typer av musikupplevelser:

1) Den då du har sett och hört artisten, du vet hur denne framställs i media och vilken låt som är deras hitsingel för att den spelas jämt på radio och antagligen har den egen reklamsnutt på teve. Dennes image är självklar och du gillar antagligen musiken lite extra på grund av all denna rekvisita.

2) Den andra består i att du knappt sett artistens/artisternas plyte, men har hört att den/de ska vara bra och lyssnar... Du skapar bilden av personen och musiken får tala för sig. Blir inte allt lite klarare då? Det är som när du läser en bok och din fantasi bestämmer karaktärernas utseende och omgivande miljö.

Vad är bäst? Jag vet inte riktigt. För mig är det viktigt med bilder och design, jag gillar att se. Därför tycker jag det är kul med musiker som bryter trender inte bara musikmässigt utan också i design, t.ex. kan en snygg hemsida göra väldigt mkt. Vi lever i ett mediasamhälle!
Dock tror jag att man ska unna sig att bara lyssna, ibland glömmer man verkligen att lyssna.
Lyssna på musik utan att ha läst i media och tittat på bilder, de skapar bilden ÅT DIG - vilket gör saker enklare, du vet exakt vad du ska säga om bandet om någon frågar om du har hört talas om det,
- Ja, de håller på med nån ny trend inom electropopen, media kallar det ....
(Det roliga med det här är att du inte ens behöver ha lyssnat på musiken, för media har redan berättat  vad det är...men hey, du kan ju få cred på köpet!)

Kan inte du lyssna och känna efter vad musiken säger dig. SEN kan du kolla in vad media säger men kom ihåg, det är som med böcker, man kan bli lite besviken när man ser filmatiseringen på bio sen.

 Rätta dig inte efter några mallar - att skapa sin egen bild kan vara rätt befriande ibland.

Lyssna


Jag har lyssnatPete Yorn, han har varit med ett tag men hans Music for the Morning After är verkligen värd att öppna öronen för! Jag vet inte ett dugg om honom men jag vet att han är j-vligt bra på att skriva texter.                                       
Många känner nog igen låten Strange Condition från skivan och den blir också dagens musiktips!

Kom ihåg att lyssna!                                                                                          
 / C
petey
En liten bild av Pete för er som lyssnat på honom förr
eller ni andra som redan sett honom innan:P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0