Kent, ditt livs soundtrack? Inte mitt...

Nu har det hänt. Något jag inte trodde mig skulle göra. Jag har köpt biljetter till Kents turné. Kan det möjligtvis ha varit hypen kring arrangemanget, de stora löpsedlarna som blinkade i neonfärger med texten ; "Kent kommer till Linköping" som lät mig övertalas att köpa en biljett? Eller kan det vara det faktum att jag alltid älskat "När det blåser på månen"?

På något sätt känns det som jag missade deras storhetstid även fast de spelades där i radion dag ut och dag in. Jag tror att det handlar om att jag gillar deras tidigare låtar, de innan "Musik nonstop". Kanske kan jag inte direkt uttala mig om det för att jag inte har lyssnat på dem så noga som jag "borde" ha gjort. Men faktum är att jag gillar deras musik, varje gång någon spelar Kent, så är det oftast riktigt bra.

Det som ger mig problem är tid, det där som alla snackar om, tiden, hur ska jag hinna lyssna igenom hela Kents repertoar? Nej, nu ljög jag. Jag har nog tid, för alla kan ta sig tid. Hursom, måste jag nu iallafall lyssna in mig lite mer. För det vore väl löjligt att gå på en Kent konsert, med hundratals röster som sjunger med i varje textrad, och jag som står där och låtsas sjunga (lalla laa laaaalaa, mycket fånigt!) eller bara står tyst. Oh no, that's not going to happen, believe me!

Konserten i Linköping är den 7 februari, dock är nog alla biljetter slutsålda. Fick du en biljett? Då ses vi där!

image154

Hittade en random bild på ett dansband som hette Kent (Rogers), så den får vara dagens inläggsbild.


-Carro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0